Monday, December 28, 2009

Malaysia Yang Menyampah


Bangsa jenis apakah ini yang tidak ada maruah di negara ini. Di Malaysia, ada dua undang-undang. Salah satunya untuk rakyat bawahan, dan lagi satu untuk golongan-golongan atasan (pemodal dan pemerintah). Apabila orang bawahan mencuri barangan atau wang yang bernilai hanya puluhan ringgit, dia mungkin dipukul separuh mati. Tapi apakah tindakan yang serupa dilakukan kepada golongan atasan yang merompak ratusan juta duit rakyat? Mana dia tindakan? Sudah terbukti orang Melayu tidak ada maruah walaupun sedikit.


Rakyat marhaen hari-hari garu dan tepuk kepala memikirkan bagaimana untuk mencari sumber wang/pendapatan yang lebih untuk menampung keperluan dan kehendak, disaat semuanya naik, dari harga barang hingga kadar cukai. Tapi orang-orang besar tidak perlu sakit kepala memikirkan semua ini kerana wang rakyat melimpah-limpah masuk ke dalam poket mereka. Ini salah satu contoh bukti orang Melayu itu bangsa yang paling bodoh dan tidak bermaruah. Mahathir mendakwa dia hanya menerima $120 billion sepanjang pemerintahannya, dan dia juga berkata Abdullah Badawi menerima $270 billion. Itu bermakna Mahathir jenis songlap duit rakyat juga. Tapi apa reaksi orang Melayu bodoh ini?! Seolah-olah tak ada apa-apa. Ingat seringgit dua kupang ke?


Komisen beratus-ratus juta tak ada apa-apa tindakan yang diambil. Sedangkan rakyat bawahan tiap-tiap hari merana kerana kekurangan duit. Duit rakyat dihabiskan oleh anak badak yang gemok untuk bershopping dan berhibur. Lepas tu keluar muka huduhnya di televisyen seolah-olah tak buat apa-apa kesalahan. Ini semua kerana orang Melayu bodoh dari dulu hingga sekarang. Pemimpin yang khianat diangkat naik. Bila tiba musim pilihanraya seronok dapat $200 tapi pemimpin dia bedal $200,000,000. Tak ke bodoh namanya tu?


Malaysia negara yang cukup mewah dan kaya. Tapi rakyat hidup susah. Ketika dulu negara ini setanding ekonominya dengan Singapura dan Korea Selatan. Sekarang kedua-dua negara itu sudah terlalu jauh meninggalkan Malaysia. Rakyatnya berkali-kali ganda pendapatan per kapita berbanding orang Malaysia. Ini semua kerana pemimpin yang rasuah. Tapi majoriti rakyat Malaysia iaitu bangsa Melayu masih lagi menutup mata. Inilah salah satu sebab kenapa aku begitu menyampah, meluat dan benci kepada orang Melayu ini. Sudahla line internet lembab serupa Hadi. Tak nak bagi rakyat cerdik punya pasal. Fuck youlah, Najib!

0 comments: