Wednesday, December 2, 2009

Malaysia Negara Diskriminasi, Bukan Negara Demokrasi

Malaysia merupakan sebuah negara yang kuat mengamalkan dasar diskriminasi tapi berlagak seolah-olah mengamalkan demokrasi tulen.


Keluar saja cerita diatas, pasti ramai yang komen dan mengutuk perbuatan tersebut. Tapi lihat saja gambar di bawah, mana semua mangkok-mangkok yang bising dan riuh rendah itu?

p/s : Sepatutnya patut ditambah gambar Najib dan Mat Sembab.


Siap main api lagi tu.. memang ada keluar dalam berita, tapi tak ada pula komen yang mengutuk perbuatan di atas, dah la liputan yang disiarkan itu lama.


Ini demonstrasi yang dilakukan oleh puak-puak UMNO Kelantan, minta Tok Guru Nik Aziz tarik balik doa laknat yang ditujukan kepada Najib. Salah ke doa memohon kehancuran kepada orang yang zalim? Sepatutnya doa memohon kehancuran dan laknat keatas UMNO dilakukan atas kezaliman selama 52 tahun di dalam pemerintahan.




Kalaulah demonstrasi dibuat oleh Pakatan Rakyat, memang dari awal lagi anjing-anjing suruhan ini bertindak kasar untuk menyuraikan perhimpunan. Jika orang UMNO laknatullahi alaihim ajmain berdemonstrasi, ianya diharuskan. Tetapi jika demonstrasi itu dilakukan oleh penyokong-penyokong PAS, PKR dan DAP, ia menjadi satu dosa besar.


KUMAN SEBERANG LAUT NAMPAK, BABI DEPAN MATA TAK NAMPAK.

0 comments: