Saturday, December 19, 2009

Si Tua Maha-Munafik



Janganlah sapa-sapa terasa "excited" sangat dan menganggap orang tua ini sebagai orang yang lantang membela Islam hanya dengan "pertukaran dasar" yang diberitahu di dalam blognya. Orang tua ini tetap selama-lamanya anti dengan Islam. Penerapan nilai-nilai Islam yang dibuat pada awal pemerintahanyya itu hanyalah sekadar untuk membodohkan orang Melayu dan untuk menyaingi PAS. Lihat saja anak bininya. Mana depa ikut Islam? Anak sendiri pun tauke arak!


Orang tua ini nak tunjuk baik dengan kononnya menyokong program nuklear Iran dan membidas negara-negara yang ingin menyekat program nuklear tersebut. Tahun 1997, kenapa dijemput pasukan kriket dari Israel datang ke Malaysia, kemudian rakyat buat demonstrasi, dikerahnya polis dan FRU untuk bantai orang berdemonstrasi. Sampaikan Salahuddin Ayub dan Mahfuz Omar kena penjara. Pasal apa? Kerana menentang kedatangan pasukan kriket dari Israel.


Si Maha-Munafik ini bolehlah berlakon menyinga dengan masyarakat antarabangsa, lantang membela negara Islam yang tertindas, sedangkan dalam negara, dialah Firaun! Apa yang dia tak buat untuk memampuskan Islam di Malaysia? Pecat mufti? Bunuh orang? Tangkap ustaz-ustaz ke ISA? Hina hudud? Sebab itulah, hanya orang bodoh saja yang termakan dengan lakonan munafik tua yang haprak ini.




Buku ini tersangkut di Jabatan Kastam. Tak boleh dibawa masuk ke Malaysia. Sebab apa? Kerana buku ini membongkarkan penyelewengan orang tua ini sewaktu dia berkuasa dulu, sepanjang 22 tahun dia memerintah.


Ia ditulis oleh Wain berdasarkan kajian yang dibuat beliau dan lain-lain pihak mengenai Mahathir sebagai Perdana Menteri Malaysia yang paling lama hingga kini.

Antara yang ditulis Wain adalah Mahathir telah membazirkan RM100 bilion ringgit dalam skandal kewangan yang berlaku di zamannya, menurut sebuah buku baru tentang mantan perdana menteri itu.

Menurut Barry Wain, penulis buku yang akan dilancarkan 'Malaysia Maverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Times', kerugian langsung dalam skandal itu adalah berjumlah sekitar RM50 bilion.

Namun, setiap yang yang dilupuskan, ada dua kali ganda kos yang tidak kelihatan. RM100 bilion jumlah kerugian itu adalah setara dengan US$40 bilion pada kadar pertukaran yang berlaku kemudian. - Harakahdaily


p/s : Saya yakin walaupun buku ini dibenarkan ada dalam pasaran, orang Melayu tetap bodoh pergi menyanjungi orang tua ini. Duit negara banyak tapi dihabiskan untuk kenyangkan kroni dan anak beranak. Buat KLCC, Litar Sepang - projek mengkayakan kroni-kroni.

0 comments: