Saturday, August 15, 2009

Sokong Calon PAS di Permatang Pasir


Semalam kedua-dua parti yang akan bertanding di DUN Permatang Pasir sudahpun mengumumkan calon masing-masing. UMNO/BN terlebih dahulu mengumumkan calonnya pada sebelah petang iaitu Rohaizat yang merupakan Setiausaha UMNO Bahagian Permatang Pauh. Dia diumumkan oleh Timbalan Presiden UMNO (Mat Sembab). Pasti UMNO lebih bersemangat nak tawan kerusi ini memandangkan kalah tipis pada PAS di PRK Manek Urai lepas. Lepas itu mendabik dada kononnya kepimpinan Najib mendapat tempat di hati rakyat. Dengar kata sebelum nama calon UMNO diumumkan jentolak terlebih dahulu masuk ke kawasan Permatang Pasir? Seperti biasalah, projek mee segera.


Manakala PAS pula mengumumkan calonnya pada lewat malam semalam melalui presidennya. Calon pilihan PAS ialah Ustaz Salleh Man, Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang. Selain daripada beliau, nama yang selalu disebut-sebut bagi menggantikan Allahyarham Datuk Hamdan ialah Mohamad Sabu, AJK PAS Pusat. Mohamad Sabu pun pernah juga menjadi Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang. Entah apalah nasib Mohamad Sabu. Tak ada rezeki lagi kut. Sejak dari PRK Parlimen Kuala Terengganu, nama beliau popular juga, tapi orang lain menjadi calon. Selepas itu Bukit Gantang, tak juga. Jawatan Timbalan Presiden PAS pun kalah. Kemudian di Permatang Pasir pula. Saya memang bersetuju kalau Mohamad jadi calon.


Tapi walau apa pun tetap kena sokong calon PAS walau siapa pun. Jika PRK Manek Urai dulu saya membuat keputusan untuk menyokong calon BN, tapi tak kesampaian. Mungkin tuhan tak mahu saya bantu kempen calon BN kut. Ada dalam posting yang lepas-lepas. Kerana kurang seminggu sebelum pembuangan undi di Manek Urai, laptop saya telah dibaiki selama seminggu. Jadi seminggu jugalah tidak kemaskini blog. Itulah padahnya nak tolong sangat calon BN. Kali ini sudah insaf. Kena bantu calon PAS untuk mempertahankan Permatang Pasir. Rasa-rasa tak ada masalah, kerana PAS sudah menjadi pilihan pengundi di Permatang Pasir semenjak 10 tahun dahulu. Lagipun ia berada di dalam Parlimen Permatang Pauh, kubu kuat Ketua Pembangkang.



p/s : Benci tengok muka Ahmad Maslan di TV semalam ada juga dia disebelah calon BN. Pasti lepas ini si muka perempuan ni akan berlakon sekali lagi sebagaimana lakonan tak menjadi di Manek Urai. Jahannam UMNO!

0 comments: