Tuesday, August 25, 2009

Kekalkan Kemenangan Rakyat



Klik imej untuk paparan yang lebih jelas mengenai calon


Salam Ramadhan,



Hari ini merupakan hari yang ditunggu-tunggu setelah 8 hari tempoh berkempen bagi N.11 Permatang Pasir. Sempena di bulan keberkatan ini, tentulah undi dan sokongan tuan/puan amat bermakna bagi calon yang benar untuk diangkat menjadi pemimpin. Kita kena pastikan kita tidak bertindak zalim ke atas diri kita dan juga orang lain dengan memilih orang yang salah dan tidak layak menjadi pemimpin, serta tidak boleh memikul amanah yang begitu berat - amanah kepimpinan.


Ramai yang meramalkan di Permatang Pasir ini, majoriti yang tipis bagi mana-mana calon yang menang. Namun itu hanyalah sekadar ramalan. Kuasa Allah mengatasi segala-galanya. Diharap keputusan PRK N.11 nanti menjadi satu keputusan ulang tahun kejayaan Anwar Ibtahim semasa PRK Permatang Pauh pada 26hb Ogos tahun lepas. Pada para jentera pastikan semua orang keluar mengundi, dan berjaya memujuk pengundi di atas pagar untuk memangkah calon yang layak.


Jika calon BN yang menang, apa kebaikannya kepada pengundi Permatang Pasir? Ia bakal menambahkan penyakit yang kian membarah. Tapi jika Ustaz Salleh Man menang, beliau bakal mengetuai Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP). Usah dilayan provokasi dan politik murahan UMNO. Sama-samalah berusaha untuk kekalkan kemenangan rakyat.

0 comments: