Monday, August 24, 2009

Menjelang Pertempuran Islam - Musyrik




Salam Ramadhan,


Tinggal beberapa jam lagi maka tamatlah kempen pilihanraya bagi kedua-dua calon. Pilihanraya kecil kali inilah agak sedikit unik kerana diadakan semasa umat Islam berpuasa, dan beberapa peristiwa yang menarik berlaku terhadap kedua-dua calon. Seperti yang sedia maklum, sewaktu permulaan lagi calon BN sudah teruk kena hentam akibat daripada perbuatan dia sendiri, kemudian nama calon BN cuba dibersihkan, tetapi tidak berjaya apabila rakan kongsinya menjelaskan perkara yang sebenar tentang penyelewengan wang koperasi pekebun kecil. Ini telah memberi kredit kepada PAS pada peringkat permulaan.


Tak cukup dengan itu, Ketua Pemuda PAS turut membuat pendedahan mengenai perangai busuk si Rohaizat yang mengabaikan isteri keduanya. Bukan saja mengabaikan, malah tak mengaku lagi yang dia ada 2 isteri. Bapa perempuan tersebut turut campur tangan. Mungkin agak kepanasan, UMNO telah mula menyerang calon PAS dengan menuduh Ustaz Salleh Man turut melakukan penyelewengan di Pulau Pinang. Kemudian tak cukup dengan itu, penulis blog yang menjadi anjing kepada UMNO turut memburuk-burukkan Mahfuz Omar dengan mengatakan Mahfuz berhajat nak menyingkirkan Ustaz Azizan dan ingin menjadi Menteri Besar.


UMNO ni bodoh. Dia ingat perangai orang lain serupa dengan dia. Kalau dia rasuah, dia pun nak kata orang lain rasuah. Besok sudah mula pertempuran di bulan Ramadhan. Terkenang sirah Rasulullah yang turut berperang melawan musyrikin Mekah pada bulan Ramadhan untuk memenangkan Islam. Sekarang juga berulang di Permatang Pasir, esok. Bezanya, gerakan Islam di negara ini bertempur dengan gerakan sekular di zaman moden. PAS melawan United Musyrikin National Organization (UMNO), dan kita berdoa supaya kemenangan yang dicapai sewaktu Rasulullah SAW suatu ketika dulu berulang pada keesokan harinya.


PAS bertempur dengan United Musyrikin Melayu dengan kelengkapan yang serba serbi kekurangan, jentera yang kurang kuat, media yang terhad, sumber kewangan yang terhad, dan lain-lain lagi. Sedangkan pasukan United Musyrikin National Organization mempunyai kelengkapan yang serba serbi mencukupi, duit yang banyak untuk ditaburkan, jentera yang hebat, termasuk tv, radio, suratkhabar, polis, FRU, SPRM, dan lain-lain.


Malam ini kita semua memohon kepada Allah SWT supaya mengurniakan kemenangan kepada PAS esok, dengan majoriti yang lebih selesa. InsyaAllah.

0 comments: