Friday, August 21, 2009

Rohaizat...



Dalam ramai-ramai calon BN dalam Pilihanraya Kecil yang berturut-turut ni, saya rasa yang paling malang nasibnya ialah Rohaizat, calon BN Permatang Pasir. Belum apa-apa lagi sudah terbongkar pekung busuknya. Tak tahulah sama ada ini satu sabotaj oleh pihak-pihak tertentu dalam UMNO ataupun pucuk pimpinan UMNO tak pandai pilih calon.


Baru saja selesai penamaan calon, Rohaizat mula mahu masuk gear 1, sudah ada pukulan berat tepat mengenai batang hidungnya, iaitu kes beliau pecah amanah, curi duit koperasi pekebun. Belum jadi wakil rakyat sudah pandai menipu, dan status peguam Rohaizat juga telah lama ditarik balik. Itulah sebabnya mengapa Rohaizat tidak meletakkan status "peguam" di dalam borang penamaan calon sebaliknya meletak status "ahli perniagaan". Sedangkan BN sudah menguar-uarkan bahawa calon mereka adalah seorang peguam.


Terbongkar sudah kegiatan busuk Rohaizat. Kemudian Ketua Pemuda PAS pula mendakwa Rohaizat ada isteri kedua yang yang dikahwini pada 2005. Isteri keduanya bernama Hafizah, merupakan ketua kerani yang berkerja di pejabat Rohaizat selama lapan tahun yang kini tinggal di Jengka, Pahang. Nasrudin mendakwa Rohaizat telah mengabaikan Hafizah tanpa memberi nafkah yang adil dan perhatian yang adil. Dia juga mendakwa kenal dengan keluarga Hafizah.


Jika tanggungjawab terhadap isteri pun tak mampu laksanakan, macam mana nak pikul amanah sebagai wakil kepada rakyat? Malang betul Rohaizat. Buruk betul perangai. Belum apa-apa lagi dah terkeluar cerita sensasi. Harap-harap pengundi Permatang Pasir celik mata sikit, dan pastikan majoriti lebih besar kepada calon PAS.

0 comments: