Monday, October 26, 2009

Tok Guru Nik Aziz Itu Bodoh Sangat Ke???




Saya cukup panas hati dengan kenyataan sesetengah pihak dari pemimpin PAS sendiri, pemerhati politik, mahupun dikalangan blogger sendiri yang tak senang hati apabila TGNA mencadangkan EGM perlu diadakan untuk membuat pembersihan di dalam parti. Melalui kenyataan beliau (TGNA), ternyata beliau amat sayangkan parti dan tak sanggup melihat PAS menanggung beban kerana terdapatnya pemimpin atasan yang menjadi liabiliti.


Mereka-mereka yang bangang (pemimpin tertentu PAS, penulis, blogger, dll) mendakwa TGNA dipengaruhi oleh orang tertentu untuk mengeluarkan kenyataan beliau. TGNA ini bangang sangatkah sehingga tidak boleh membuat keputusan sendiri untuk kebaikan parti? Bodoh sangatkah beliau seolah-olah baru setahun dua beliau berkecimpung di dalam PAS? Ini adalah kenyataan-kenyataan sebahagian daripada manusia yang sewel :


1. "Saya tidak dapat mengesahkan sama ada kenyataan dalam blog itu atas kehendak hatinya atau sama ada ditulis sendiri atau oleh orang lain.

"Setakat yang saya kenal Tok Guru (Nik Aziz) dia tidak akan bercakap perkara seperti itu. Saya juga menghubungi presiden (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) bertanyakan isu berkenaan tetapi presiden kata belum membaca blog itu," katanya. - Harun Taib, Berita Harian 26/10/2009 (kenapa pemimpin PAS dari Terengganu terdiri daripada spesis yang bangang?)


2. "Ana fikir ada orang yang mempunyai agenda dengan menggunakan Tok Guru. Ana tidak fikir Tok Guru jadi seperti mana dilaporkan itu. Tidak..ana tidak fikir begitu, enta jangan salahkan Tok Guru," katanya seakan merayu dan kesal kalau saya ada beranggapan Tok Guru silap dalam membuat kenyataan cukup konrtoversi itu. - cerita dari blog MSO (dia memang berdendam dengan Husam Musa, bahkan dialah salah seorang yang kuat sangat berharap supaya Husam Musa kalah bertanding pada Muktamar lepas)


3. Kecenderungan Mursyidul Am sekarang mencurahkan kasih sayang tidak berbelah bahagi kepada kumpulan moderat-liberal dalam parti Islam tersebut memualkan. Bukan sahaja beliau galak menyokong tokoh-tokoh berpalit mungkar, beliau ikut turun padang melancarkan buku aktivis Islam Liberal yang menurut sesetengah ahli PAS begitu menjolok mata. Usah bicara lagi tentang taghut dan kejahatan zionis. - Faisal Tehrani. (ini yang membuatkan saya semakin geram, mangkok ini sendiri mengaku tak reti berpolitik, tapi dia ini sibuk-sibuk menghentam PAS, dari dulu lebih-lebih lagi sejak PAS bersama DAP dan PKR. Bidang dia hanya dalam sastera, tapi buat pandai-pandai dalam politik. Si bangang ini hentam TGNA kerana kononnya TGNA buat kenyataan sebegitu untuk memberi ruang kepada Anwar Ibrahim. Tak habis-habis dengan benci dengan Anwar Ibrahim. Penulis bodoh benci kepada Anwar salah satunya ialah Anwar pernah menggelarkan Salman Rushdie sebagai profound, tahun 1993. Salman Rushdie diburu oleh Iran, dan si bengap Faisal Tehrani ini akan menyokong apa sahaja dari Iran kerana dia seorang syiah yang bodoh, tak mengaku tapi duk memasukkan unsur-unsur syiah dalam penulisan. Tapi dalam kepala otak nak kepada perpaduan Melayu, ini kalau saya jumpa dia dah sah kena ludah atas muka)


Nota :


Dan apa jawapan TGNA atas dakwaan kenyataan beliau dipengaruhi oleh orang-orang tertentu?


“Saya dah tua tak perlu didalangi orang dah. Seperti yang saya katakan saya hanya hendak jaga parti saya supaya dihormati sampai bila bila. Masalah letak jawatan tu… Selagi umur saya ada, banyak lagi perkara yang belum berakhir.”


oh tok guruku....

2 comments:

ISA said...

Salam,

Sabar Bro..., lu pun panas jugak ke..?

Geng PAS/ulama Trengganu memang banggang, disebabkan kebanggangan mereka dan Presidennya, maka sepenggal jer boleh memerintah Trengganu, dan hingga kini mereka terdiri dari golongan manusia yang gagal dan lemah, jadi mereka mencari jalan mudah untuk berkuasa.

MSO - Malaun jangan di layan, lu umpan jer dengan duit... meleleh air liur dia ikut telunjuk lu...

Faisal Tehrani - Gua tak berani komen apa2, sebab gua tak kenal sangat mamat ni, tak nak timbulkan fitnah. Lebih diam jika kita tak tahu apa2. he..he... sori bro...

Yang lain2nya... hentam sampai lumat... singkirkan Parasit dalam PAS.

Reformis Jalanan said...

Ya..gua dah lama tahan. Tapi sekarang ni dah takleh dah, terpaksa hamburkan semua. Bab MSO tu, memang nampak sgt dia tu sng dibeli.

N Faisal Tehrani tu, usah bimbang bro. Gua tak fitnah. Hanya jauhari sahaja yg mengenal manikam.