Tuesday, October 6, 2009

Pelakon Dan Pelawak Terbaik Di Bagan Pinang

Satu lagi mamak ( sama ada dari MIC, KIMMA, PPP, Makkal Sakthi, IPF, MIUP yang sesat masuk UMNO) yang direkrut untuk menjadi pelakon dan pelawak untuk memeriahkan suasana di Bagan Pinang.



Inilah muka pelakon terbaik di Bagan Pinang. Sekarang ini beliau dikhabarkan telah sakit tenat di hospital gara-gara telah ditumbuk oleh beberapa orang penyokong PAS semasa hari penamaan calon. Dah lah kulit gelap ada hati nak tunjuk lebam kat semua orang kah kah kah. Apa pun tak nampak melainkan kulit beliau yang metalic hitam tuh. Mana lebamnya? Doktor kata lebamnya pun warna hitam :) memang serius punya kecederaan. Boleh meninggal tu. Pemuda-pemuda dan putera-putera UMNO disarankan selalu melawat dan menziarahi beliau di hospital sambil membawa capati sebagai buah tangan dan membacakan surah Yaasin beramai-ramai.





Lihat gambar-gambar ini. Mamak MIC masuk UMNO ini telah ditumbuk oleh penyokong-penyokong PAS apabila mereka lalu di situ. kah kah kah. Selepas ditumbuk mamak ini masih boleh berjalan sambil kontrol macho.


Muka sedih tamby selepas kena "pukul". Sama macam muka orang-orang India yang kehilangan rumah akibat diroboh di Kampung Buah Pala.



Nota :


Kaum mamak memang selalu suka timbulkan kontroversi dan huru-hara. Era kerajaan kesultanan Melayu Melaka dulu, mamak-mamak spesis dia inilah yang menimbulkan ketegangan dengan orang Melayu. Kerajaan Melaka sudah jadi sedikit tak stabil. Sekarang mamak-mamak sebegini muncul semula dengan wadah baru dan berharap mereka juga menjadi melayu dengan menyertai UMNO.

0 comments: