Thursday, October 29, 2009

Seekor Lagi ADUN Lompat Katak


Mamat bersongkok ini namanya Badrul Hisham Abdullah, ADUN Pelabuhan Klang yang baru mengisytiharkan keluar dari PKR menjadi wakil rakyat Bebas di sebuah hotel di Kuala Lumpur. Kerja sebagai ADUN pun lumayan juga, ada pendapatan, mana boleh senang-senang nak letak jawatan, betul tak? Oleh kerana sudah naik muak kerana disuruh letak jawatan oleh MB Selangor, maka dia ini menjadi Bebas (sebenarnya nak ke UMNO, tapi takut orang sumpah seranah, jadi Bebas le selamat sikit - nampak neutral).


Maka PKR sudahpun mempunyai 4 ekor katak jadian. 2 dari Perak, 1 dari Lunas, dan yang terbaru dari Pelabuhan Klang. Itulah kalau dah rasa tak boleh jalankan tanggungjawab serta amanah, janganlah duk sibuk-sibuk nak bertanding. Di dunia dapat penghinaan, di akhirat dapat laknat.


Cadangan kepada YB Anwar Ibrahim :


Saya cadangkan pada pemilihan calon PKR yang akan bertanding pada PRU-13 nanti, bagi calon yang Muslim mereka patut membuat bai'ah kepada kepimpinan parti. Contohnya, "Jika aku mengkhianati parti, akan jatuhlah 1 talak kepada isteri aku (bagi yang berkahwin), dan aku akan dilaknat oleh sekelian makhluk,"

Jika yang bertanding itu masih bujang, bai'ahnya mungkin begini, "Jikalau sekiranya aku mengkhianati amanah pengundi dan parti, sampai bila-bila aku tak akan bertemu jodoh dan aku akan dilaknat oleh sekelian makhluk,"


Jika bai'ah sebegini, pasti tidak ada yang berani khianat lagi. Amacam,Pak Anwar? Saya akan post-kan komen ke dalam blog beliau mengenai cadangan ini ;p

0 comments: