Tuesday, October 27, 2009

Kempen : Hentikan Agenda Kerajaan Perpaduan

Orang yang cenderung kepada Kerajaan Perpaduan akan dilibas oleh pedang TGNA! 3 nama yang disebut di dalam blog beliau... Setiausaha Agung, Timb. Presiden, dan PJ PAS Selangor.. Presiden? Terselamat? Nantikan mesyuarat khas esok.

“Kita tidak sepatutnya berfikir nak berpakat dengan UMNO. Sebaliknya kita perlu berusaha memperkasakan Pakatan Rakyat. Ada pihak perwakilan yang kata mana ada di antara kita yang nak pergi berunding atau bersama dengan UMNO. Saya nak beritahu bahawa ketika kami di Perak dah buat keputusan sungguh tegas untuk tidak bersama UMNO dan dah putus untuk bersama DAP dan PKR, kami dihubungi oleh pimpinan tertinggi, ”Tak bolehkah kita kaji keputusan untuk bersama dengan UMNO?”. Ada saudara-saudara! Jangan cakap tak ada. Cuma saya tak nak sebut namanya. Tapi saya nak katakan ada. Sebab itu janganlah saudara-saudara terus buat keputusan seolah-olah semua orang dalam PAS tak ada yang berfikir begitu (yakni untuk bersama dengan UMNO). Ada! Tapi saya tak layan.”

Ucapan Ustaz Hj Ahmad Awang (mantan Naib Presiden PAS) pada Muktamar PAS Ke-55 lepas.


"Rundingan sulit antara PAS dan Umno juga membimbangkan para penyokong masyarakat bukan Islam. Mereka dan ahli-ahli Kelab mulai bertanya, adakah PAS mula meninggalkan mereka dan seterusnya menjadikan Umno sebagai kawan setia kepada PAS?"

"Kelab Penyokong PAS ingin bergerak ke depan, dan teruskan usaha-usahanya untuk menjadikan PAS pilihan utama atau 'the only choice' bagi rakyat Malaysia," - Vincent Lee, Wakil Kelab Penyokong PAS.


"Kita adalah penentang-penentang Umno yang tegar dan tidak akan berkompromi dengan mereka.

"Jika ada pemimpin yang berbincang dengan Umno, mereka harus ingat bahawa Umnolah yang harus ditarik kepada PAS dan bukan kita yang pergi untuk berbincang dengan mereka,"

- Ustaz Zulkifli Ahmad, wakil Dewan Pemuda


Gambar majlis pertemuan blogger-blogger di rumah Hassan Ali malam tadi. Nasha pun ada. Blogger Hamirdin Ithnin pun ada. Blogger UMNO pun ada. Nasha kata, mesyuarat UG dipersetujui oleh kesemua AJK PAS Pusat, dan orang yang bertanggungjawab mempengaruhi TGNA untuk menolak UG ialah Husam Musa.
Sumber : saynotomunafiqeen.blogspot.com (terima kasih)

0 comments: