Tuesday, November 17, 2009

Pertahankan Negeri Selangor!


“Serangan daripada pusat, Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) kata nak rampas, walau tidak secara langsung tapi maksudnya begitu. Najib bukan saingan kepada menteri besar, Tan Sri Khalid Ibrahim..

“Sekarang silakan Najib. Masuk sahaja dan sentuh Selangor, kita bertempur habis habisan,” katanya. - Anwar Ibrahim, Malaysiakini.



Walaupun saya bukan orang Selangor, tapi memandangkan Selangor merupakan tempat saya menimba ilmu, secara automatik ia menjadi rumah kedua saya. Dan saya tak rela melihat UMNO/BN menceroboh dan merampas Selangor, sama ada dengan cara halal, ataupun dengan cara seperti pondan sepertimana mereka merampas Perak (menang cara pondan). Semua tahu, selepas Perak, sasaran UMNO/BN yang diketuai oleh isteri Bik Mama menghalakan sasaran ke Selangor pula. Banyak isu yang ditimbulkan bertujuan untuk menggugat kerajaan Pakatan Rakyat Selangor. ADUN-ADUN disiasat oleh SPRM. Hassan Ali cuba mendekatkan PAS dengan UMNO. Isu perarakan kepala lembu, dan lain-lain. Belum lagi masuk percakaran diantara pemimpin-pemimpinnya.


Walaupun kerajaan PR Selangor bukanlah terbaik, banyak kelemahan, tapi ia seribu kali lebih baik daripada kerajaan Selangor yang diketuai oleh Khir Toyol dulu. Semasa pemerintahan Khir Toyol, rumah rakyat miskin diroboh, surau-surau dan masjid tidak bebas mengadakan majlis ilmu, banyak rasuah dan penyelewengan dilakukan, unsur-unsur kekafiran dimasukkan dan dikekalkan di dalam kerajaan walaupun pemimpinnya hampir kesemuanya Islam.


Selepas ini, Pakatan Rakyat harus mantapkan lagi kedudukan di Selangor. Jangan hanya cakap di mulut saja. MB Selangor, Khalid Ibrahim jangan jadi lembab dan bodoh serupa Hadi dengan mengekalkan barua-barua UMNO dalam pentadbiran negeri Selangor. Hassan Ali harus disingkirkan daripada Kerajaan Negeri Selangor, beserta sekutu-sekutunya. Jika ada sesuatu isu timbul ataupun perselisihan, hendaklah diselesaikan secara berhemah dan jangan biarkan UMNO memanipulasi isu tersebut.


Jahanam! Jahanam! Jahanam UMNO!


Jangan biarkan kedua-dua ekor laki bini toyol ini mencuri duit rakyat Selangor sekali lagi.

0 comments: