Tuesday, November 24, 2009

Blogger UMNO Makhluk Paling Hina



Saya tak tahu apakah tujuan sebenar makhluk-makhluk seperti ini bernafas di dunia ini. Adakah mereka sedar atau buat-buat tak sedar tentang dosa pahala? Saya yakin mereka ini 100% Melayu yang mengaku Islam. Gambar di atas ini hanyalah 1 daripada berpuluh-puluh gambar yang diciptakan hanya bertujuan untuk memfitnah, mencaci dan menghina. Selebihnya saya sendiri tak sampai hati nak tengok. Walaupun ada dikalangan blogger pro-PR yang mengedit gambar, tapi tidaklah sampai seteruk blogger-blogger upahan UMNO mengeditnya, dengan menyerang peribadi pemimpin PR, menghina tok guru, tanpa berlandaskan bukti dan fakta.


Sesetengahnya menggunakan kaedah maki hamun, tapi langsung tiada poin atau fakta. Sekadar memfitnah, dan kalau dibaca memang langsung tidak masuk akal tuduhannya. Contohnya Parpu Kari. Dan ramai lagi blogger yang sekepala dengannya. Persoalan mereka dibayar atau tidak untuk menulis blog, memang ada logiknya. Mereka sanggup menggadaikan maruah mereka semata-mata untuk UMNO, dengan cara tidak bertamadun seperti ini. Antara karekter yang sering menjadi mangsa puak-puak ini ialah Anwar Ibrahim (paling banyak) - dengan gambar edit yang sangat teruk, Husam Musa, Tok Guru Nik Aziz, dan lain-lain lagi pemimpin PAS, PKR, dan DAP. DAP dituduh komunis.


Akal yang ada digunakan atau tidak? Yang hairannya followers sampai beratus-ratus. Dasar puak-puak yang kepala mereng. Dah namanya pun UMNO, sudah tentu tak fikirkan dosa pahala, hari akhirat, syurga dan neraka. Tiap-tiap hari menyalak mereka itu Islam. Tapi sikap teruk mengalahkan orang kafir.

5 comments:

Telok Bakong said...

salam

dah namanya pun UMNO (sebut UMNO) bukan AMNO

Prof. Era Pasca said...

bapak dorang mane tau nak ajar depa nih... senang citer kurang nye didikan bapa parpukari

Admin said...

Masa hayat mereka hanya dihabiskan di depan komputer, memaki hamun, menyebarkan khabar angin dan fitnah serta mengedit gambar bertujuan untuk keseronokan diri. Gambar di dalam psting ini saya ambil dari blog salah seorang blogger UMNO, memang gambar yang keterlaluan, malampaui batas.

azreen said...

hmm..nk kata org dia tu ape kurangnya..

itulah masalahnya bila org islam menjadikan fitnah sebagai mainan dalam percaturan politik tak kira pas atau umno ..(dap ngn pkr tu dh mmg terang-terang sokong IRFC)

x perlu nk tuduh umno sedang pas apa kurangnya..(ing blk gamba altantuya..gamba wan farid) dan cuba ingat balik apa nik abduh tulis pasal blogger pas..

tuntelanai.blogspot.com/2008/12/wan-farid-kaki-karoake.html-- contoh fitnah pas

http://www.sahabat-gunung.com/2009/01/wan-farid-kaki-perempuan.html---gambar sebenar

Anonymous said...

Lu tengok la blog perisik rakyat .. tak pun blog jamil kucing .. grafik dia pun hebat jugak.. baik ko nasihatkan diorang .. berkokok diala paling kuat .. tak sedar ekor penuh taik