Monday, November 16, 2009

UMNO : Jahil Yang Membawa Kepada Kesesatan



Bagi saya, kalau mahu mencari pemimpin UMNO yang benar-benar jahat dan teruk, carilah di Terengganu. Nama-nama seperti Idris Jusoh, Rosol Wahid, Khazan Che Mat, Din Adam, Wan Farid dan lain-lain lagi merupakan antara gedebe UMNO di negeri itu. UMNO negeri ini jugalah yang banyak mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang agak dangkal, fitnah dan jahat. (p/s : Sesuailah dengan mentaliti pemimpin PAS di sana untuk berhadapan dengan mereka). Yang terbaru ialah isu yang menimpa PAS iaitu bai'ah cerai taklik.


Lihat apa yang dikatakan oleh Ketua Wanita UMNO Terengganu. Sudah terbukti rata-rata pemimpin UMNO memang jahil, jahil sehinggakan boleh membawa kesesatan. Walaupun dalam UMNO pun ada ustaz, tapi ustaz-ustaznya "menjahilkan" diri mereka sendiri. Kalau macam ini, berselera ke PAS sanggup nak duduk sama-sama dengan mereka? Cuba lihat barisan ayat yang terakhir itu. "Sepatutnya pemimpin tidak mencampur aduk antara agama dan politik,". Kalau ada sesiapa yang kenal dengan perempuan di atas ni, eloklah pujuk dia suruh bertaubat kepada Allah.


UMNO memang berpolitik cara sekular. Politik suku agama suku. Tapi mengaku Islam, sedangkan Islam itu merangkumi keseluruhan aspek kehidupan. Mana boleh dipisah-pisahkan dengan agama. Sebab itulah UMNO tidak sesuai dengan PAS dan haram jika duduk satu bumbung dengan PAS. Walaupun dari bangsa yang sama tapi kalau akidah yang berbeza tak ada gunanya. Dengan tidak mencampur adukkan agama dan politiklah pentadbiran yang dikuasai UMNO gagal untuk memakmurkan Malaysia. Selepas ini eloklah Ketua Wanita UMNO Terengganu itu bertaubat dan menarik balik kata-kata tersebut.


p/s : Tiba-tiba teringat pula dekat Rafidah Aziz itik gembo-gembo yang mengeluarkan kenyataan "Kerajaan Kelantan tidak patut mencampur adukkan antara agama dan budaya," pada lebih 2 tahun lepas di Kelantan, berkenaan tentang Mak Yong dan Menora yang diharamkan di Kelantan.

0 comments: