Monday, August 30, 2010

Ah Moi Bertemu Dengan Nik Aziz

Masjid - atau mana-mana tempat ibadat orang Islam merupakan pusat berkembangnya agama Islam. Tempat bagi semua golongan bersosial dan saling bertukar fikiran di samping menyebarkan ilmu. Masjid juga boleh menjadi daya penarik kepada sesiapa yang mahu mendekati dan mengenali Islam, termasuk kepada orang bukan Islam.

Hari ini, oleh kerana wujudnya satu entiti yang bernama UMNO (laknatullah), masjid menjadi hambar. Usah kata orang bukan Islam tidak dimesrai, malahan orang Islam sendiri pun ada yang dihalau daripada masjid. Itulah jadinya jika masjid tersebut terdiri daripada imam, bilal dan siak UMNO (laknatullah). Tak pernah lagi dengar orang Islam dihalau daripada gereja, tokong ataupun kuil atas tujuan lawatan.

Tak ada masalah orang bukan Islam nak masuk masjid atau surau. Yang bermasalah cuma UMNO (laknatullah) dan lebih celaka lagi, dikatanya ah moi DAP tersebut memberi tazkirah. Juak-juak UMNO juga tak ketinggalan daripada meninggalkan komen mereka. Dimulai dengan MAIS dan JAIS, pejuang Islam kita Zul Noordin (laknatullah) pun tumpang semangkuk.

0 comments: