Friday, January 22, 2010

Penyokong Dan Penentang Penggunaan Kalimah Allah - Semua Bodoh!


Caution : This is my thoughts! - Reformis Jalanan

Ada sesiapa terfikir kenapa si Archbishop Murphy Pakiam ketegaq sangat nak guna kalimah Allah dalam majalah Herald? Dia ni tak reti-reti ke walaupun telah melihat penentangan orang-orang Melayu yang kononnya cintakan Allah ini? Wahai Melayu-Melayu semua, tolong sematkan amaran Allah di dalam al-Qur'an ini dalam hati kamu semua, jika kamu masih beriman dengan kitab-Nya.


"Orang Yahudi dan Nasrani tidak akan sekali-kali redha terhadapmu sehingga kamu mengikuti agama mereka" - al-Baqarah : 120


Agama yang bersifat missionaris ialah Islam dan Kristian. Masing-masing berusaha menyebarkannya. Sudah tentulah motif Kristian di Malaysia ini agendanya ialah menjalankan aktiviti missionaris terhadap umat Islam. Tapi kita tak perlu bimbang jika aqidah umat Islam di negara ini kuat. Masalahnya semua pihak sama ada penyokong dan penentang penggunaan kalimah Allah di kalangan Kristian semuanya bodoh!


Timbul saja isu ini baru huu haa huu haa nak bertindak. Si penyokong, baru sibuk-sibuk nak keluarkan dalil serta hujjah kenapa Kristian boleh guna kalimah Allah. Begitu juga bagi yang menentang, baru terhegeh-hegeh nak jelaskan kenapa Kristian tak boleh guna kalimah Allah. Habis selama ini kamu semua buat apa, di saat isu ini tidak timbul? Selesai tak isu ini walaupun dengan demonstrasi? Tak kan?


Betul! Saya berani kata semua bodoh! Dari UMNO, Ulamak-ulamak cari makan, Hassan Ali, Zul Noordin, Haron Din, Harun Taib, Hasmi Hashim, Wan Ji, Khalid Samad, Badrul Amin, Anwar Ibrahim, Nur Manuty dan lain-lain lagi lah. Semua bodoh dan bangang. Selama ini mereka semua tak buat kerja. Ustaz-ustaz, ulamak-ulamak kerja mereka hanya berlegar-legar di dalam masjid. Duduk rumah, pergi masjid sampaikan kuliah, pastu kedai kopi, balik rumah, tido! Itu saja. Tak rasa nak turun ke bandar-bandar, LRT, shopping complex untuk berdakwah kepada umat Islam yang lemah iman, terutamanya muda-mudi.


Buat apa berdakwah di masjid lagi? Semua yang ada kat masjid tu putih-putih belaka dah, tukar la method sikit. Dari dakwah di masjid ke dakwah di jalanan. Saya sangat setuju dengan kebimbangan pihak-pihak tertentu bahawa mereka takut umat Islam akan confuse. Tak bodoh apa, kan sudah banyak kes murtad. Kalau kes murtad boleh dikatakan tak ada di negara ini, barulah kita boleh kata "jangan pandang rendah dengan aqidah umat Islam Malaysia,"


Tapi itulah. Bila isu ini timbul, semua bising. Sebelum ini tak ada perancangan pun macam mana nak kuatkan iman dikalangan orang Melayu. MAIS, JAIS dalam hal ini pun bising. Tapi sebelum ini ada mereka bertindak?


Pesan saya; kepada para penyokong : jangan lurus sangat macam orang bodoh seolah-olah kamu tidak tahu berfikir sebab apa mereka beria-ria sangat.

kepada para penentang pula : kamu semua tanya puak-puak Kristian, kenapa baru sekarang mereka menuntut penggunaan kalimah Allah. Tanya dulu diri kamu semua, di mana kamu semua sebelum isu ini meletus? apa usaha kamu semua dalam dakwah menguatkan aqidah umat Islam negara ini??


Semuanya bodohlah!!!

1 comments:

Anonymous said...

memang smuer owg bodo an
ko sorg je yang pandai..
klu da pandai sgt asl x bwat negara sndri je?
still merempat kat negare bodo neyh..
ade otak pk ngn waras..jgn smpi smuer nikmat tuh ditarik balik..

-zuryx