Saturday, January 8, 2011

Masjid Rusila - Dari Tempat Pentarbiyahan Ke Sarang Samseng

Sudah menjadi sarang samseng dan mafia

Sebenarnya dah lama saya agak perkara ini akan berlaku bila di saat pertemuan di antara Aduka Taruna dengan Haji Hadi berlangsung di Masjid Rusila. Memang saya dah agak para-para penjilat dan penyembah ulamak Melayu tidak akan duduk berdiam diri. Manusia, bila dah taksub beginilah jadinya.Inikah hasil tarbiyah ulamak-ulamak PAS Terengganu? Agaknya, selama lebih 30 tahun berkubu di Rusila, Haji Hadi berjaya melatih dan merekrut para Samseng Kampung Dusun.

Apa ni? Ini ke demokrasi? Orang nak bertanya dan berjumpa tak dilayan. Apakah ini contoh ulamak yang baik? Tidak. Hadi Hadi, orangnya memang keras. Tak dapat dinafikan. Dahulu saya selalu juga bertandang di Masjid Rusila setiap hari Jumaat, dengar kuliah daripada Haji Hadi, dibaca dari buku yang dikarangnya sendiri. Waktu dulu, segalanya persepsi dan tanggapan yang baik saya berikan pada Masjid Rusila. Haji Hadi sendiri pernah menolak dengan keras (berserta suaranya) apabila saya berhajat untuk bertemu dengan beliau pada satu hari Jumaat, bulan April tahun 2007. Orangnya tak suka diganggu selepas kuliah Jumaat.

Ketika itulah saya mula terfikir, apakah ini sikap orang alim? Apakah ini akhlak ulamak?
Memohon barakah daripada kepala samseng

Semalam, Aduka Taruna dibelasah oleh para samseng-samseng yang kononnya cintakan ulamak Melayu di perkarangan Masjid Rusila. Inilah akhlak Islamiyyah orang-orang PAS Terengganu. Lebih baik campak kopiah atas kepala, pakai cap. Buat malu saja. Beramai-ramai belasah sorang yang tak ada senjata. Si Ulamak boroi pula, dengan bengongnya buat-buat tak tahu apa yang berlaku, tak ada sedikit rasa simpati untuk meleraikan para penjilatnya daripada berkelakuan seperti binatang!
Oi Aduka Taruna! Nampaknya kali ni kau gagal lagi. Ulamak pilihan Tuhan yang kau nak jumpa tu rupa-rupanya bukan sebarang ulamak, merangkap kepala samseng juga. Nasiblah kena belasah dengan gangster-gangster berkopiah. Tapi samseng tak ada telor, main serang ramai-ramai. Sama pengecut macam anjing penjilat ulamak Melayu seperti Batu Api dan Songkok Putih (tarbiyah Pemuda PAS). Tak berani nak tunjuk muka, setakat menyalak dalam blog boleh la. Poorah! Dasar anjing penjilat, penyembah dewa ulamak.

Orang datang dari jauh semata-mata nak bertemu dengan dia, boleh dia buat tak layan. Baguslah biar semua orang buka mata. Sampai bila-bilapun dengan bangangnya duduklah dibawah pemerintahan UMNO Terengganu. Kalau ketua dah bangang, apatah lagi anak-anak buah. Bertindan-tindanlah bangangnya.

Memang sesuailah orang PAS Terengganu macam tu, sepadan dengan UMNO. UMNO, kalau nak cari yang betul-betul jahat, UMNO Terengganulah jawapannya. Eloklah, samseng lawan samseng. Dua-dua mafia besar di Terengganu sedang berperang

Kronologi cerita di blog Aduka Taruna [link].

1 comments:

Anonymous said...

Penulis ini menempah jln ke Neraka. Celaka lah kau lahanat!