Monday, June 21, 2010

Dr. Asri Nak Masuk PAS atau UMNO, Sibuk Apa?



Timbul ura-ura, Dr. Asri akan menyertai UMNO. Semenjak dia tidak lagi bergelar mufti di negeri yang kononnya "Darul Sunnah", Dr. Asri dilihat agak rapat dengan PAS. Ada spekulasi yang mengatakan beliau akan menyertai politik kepartian dan akan bertanding dalam pilihanraya. Bagi saya, kalau nak masuk bertanding, baguslah. Suburkan amalan demokrasi.

Cuma saya agak bingung dengan beberapa orang yang mengulas kononnya beliau akan sertai parti politik sama ada PAS atau UMNO. Ada yang kata beliau akan tubuhkan parti sendiri. Kata saya, sama ada dia nak buat parti sendiri ke, masuk PAS ke, UMNO ke, kau orang sibuk apa? Biarlah dia dengan keputusannya sendiri. Kalau dia beria-ria nakkan UMNO, so kenapa nak halang? Nasihat dan komen itu ini macam di sini [link].

Ada orang UMNO nak dia join UMNO, orang PAS pun macam tu. Pejuang Islam kita dari Kulim, Zul Noordin cakap lebih baik dia kekal tak berparti. Saya bukanlah peminat Dr. Asri. Pandang muka dia pun saya tak sudi. Selagi mana dia masih lagi dengan pendirian dia sewaktu menjadi Mufti dahulu, atau dia masih lagi dengan usaha menyebarkan dakyah dan fahaman yang dianutinya - saya tidak pernah menyokongnya.

Malahan, kenyataan-kenyataan, fatwa gila dan tuduhan liar yang dia keluarkan sewaktu menjawat Mufti dahulu masih lagi belum ditarik. Jadi, sekarang ini suka hati dialah nak jadi apa dan nak jadi macam mana. Malas nak campur. Yang peliknya, walaupun Dr. Asri dilihat dekat dengan PAS tapi mana dia suara-suara pejuang Islam di dalam PAS yang dahulunya pernah menempelak kenyataan Dr. Asri dahulu? Ghaib ditelan arus?

Tak usah sibuk-sibuk kalau Dr. Asri nak masuk UMNO atau nak tubuhkan parti sendiri. Dia tak jadi masuk PAS - alhamdulillah. Kalau dia masuk UMNO - lagi alhamdulillah..!

0 comments: